Merchandising Company
მობილური
(+995) 555 31 55 77
ელ-ფოსტა
info@display.ge
სამუშაო დრო
ორ - შაბ 8:00 - 19:00

კატეგორიის როლის განსაზღვრა

სავაჭრო ასორტიმენტის კატეგორიის როლს ირჩევს თავად საცალო სავაჭრო ობიექტი და ეფუძნება ამ კატეგორიის მიზნებს.
ბიზნესის სიდიდიდან გამომდინარე, კატეგორიის როლების განაწილების პროცესში შეიძლება ჩართული იყოს: კატეგორიის მყიდველი, მონაცემთა ანალიტიკოსი, ასორტიმენტის დამგეგმავი და სივრცის დამგეგმავი. კატეგორიის როლების ზუსტი განაწილება ხდება თითოეული კატეგორიის მიზნის განსასაზღვრად და ასევე იმისათვის, რომ გავიგოთ, თუ როგორ უწყობს ხელს ეს პროცესი მაღაზიის მთლიან მუშაობას.
არსებობს მომხმარებელზე დაფუძნებული ოთხი ძირითადი კატეგორიის როლი. ისინი განისაზღვრება შემდეგნაირად:
1.    დანიშნულების კატეგორია - ეს როლი მიზნად ისახავს წარმოადგინოს საცალო მოვაჭრე როგორც მთავარი კატეგორიის პროვაიდერი და პოზიციონერი. 
2.    რუტინული კატეგორია - ხსენებული როლი საშუალებას აძლევს საცალო მოვაჭრეს, უზრუნველყოს თანმიმდევრული და კონკურენტული ღირებულება მომხმარებლის ყოველდღიური საჭიროებებისთვის და წარადგინოს საცალო ვაჭრობა, როგორც ერთ-ერთი სასურველი კატეგორიის პროვაიდერი, რომელსაც მომხმარებლები სტუმრობენ მათი ყოველდღიური საჭიროებისთვის.
3.    სეზონური კატეგორიის როლი ენიჭება პროდუქტებს, რომლებსაც მხოლოდ ხანდახან ყიდულობენ. ამ კატეგორიის როლს ხშირად იყენებენ, რათა სასაქონლო ასორტიმენტი განსხვავდებოდეს წლის გარკვეული პერიოდის განმავლობაში.
4.    მოხერხებულობის კატეგორიის როლი ავსებს საცალო ვაჭრობის პროდუქციის ასორტიმენტს, რომლებიც ჩვეულებრივ არ გვხვდება სავაჭრო რუტინულ სიაში. ამ როლის მქონე კატეგორიაში არსებული საქონლის მრავალფეროვნება შეზღუდულია.

მერჩენდაიზინგის ტექნიკების

მერჩენდაიზინგის ტექნიკა გამოიყენება...

მერჩენდაიზინგის სტრატეგიის

მნიშვნელოვანია მერჩენდაიზინგის...

კატეგორიის როლის განსაზღვრა

სავაჭრო ასორტიმენტის კატეგორიის როლს ირჩევს...
up